Instagram: Anzeigenschaltung für alle Werbetreibenden ab Herbst 2015
In einem Interview mit eMarketer hat Instagram’s Director of Market Operations, Jim Squires, darüber gesprochen, dass es ab Herbst allen Unternehmen und Werbern möglich sein wird, Instagram Anzeigen zu schalten.
Dafür soll auch ein Self-Service Tool zur Verfügung stehen. Wie vor einigen Wochen bereits berichtet, sollen dabei auch die Targeting-Möglichkeiten – zusammen mit Facebook – überarbeitet werden.
We’ve spent the last 18 months establishing the platform for large brands. The next logical step is to empower businesses of all sizes. Being able to target narrower segments and achieve different types of objectives is essential. We want to offer a complete solution that allows businesses to purchase through self-serve interfaces and achieve the objectives they want to achieve.
We’re testing the action-oriented formats and buying through the API now, and we will be doing that through the summer with select partners and clients. Then we’ll be opening up globally and to all advertisers in the early fall timeframe.
Bisher stehen Werbeanzeigen nur ausgewählten Unternehmen in Deutschland zur Verfügung.
Instagram’s Jim Squires discusses the social network’s plans to open its platform to all advertisers this fall http://t.co/CWxqxMkDL0
— eMarketer (@eMarketer) July 17, 2015
Foto: Instagram
Kommentar schreiben