Direct Message Cards: Twitter stellt neues Werbeformat vor
Twitter hat im offiziellen Blog mit den Direct Message Cards ein neues Produkt für Werbetreibende vorgestellt. Über die Karten können Nutzer anhand von Call-to-Action Buttons direkt in Kontakt mit dem jeweiligen Unternehmen treten – über die Direktnachrichten-Funktion:
Today, we’re launching a new, customizable Direct Message Card that businesses can use to promote and share bots and other customer experiences built in Direct Messages.
In einer Anzeige stehen bis zu vier Call-to-Action Buttons zur Verfügung, die verschiedene Konversationen mit dem Unternehmen – oder mit Messaging-Bots – auslösen können. Auch Bilder oder Videos können in den Karten enthalten sein:
Using a Direct Message Card, businesses can capture people’s attention with engaging image or video creatives, and include up to four fully customizable call-to-action buttons. Each call-to-action button takes the user into a specific experience within Direct Messages. With Direct Message Cards running in Promoted Tweet campaigns, businesses can take advantage of Twitter Ads’ full targeting suite to find a relevant audience to pull into personalized conversations at scale
Zum Start stehen die Direct Message Cards nur einer begrenzten Testgruppe zur Verfügung.
Introducing the Direct Message Card, new way to help people connect with businesses in Direct Messages https://t.co/kKxAxeKAoR
— Twitter Marketing (@TwitterMktg) May 23, 2017
Foto: Twitter
Kommentar schreiben