Ontame möchte das Google Analytics für Recruiter werden
Bei Techcrunch wurde diese Woche das dänische Unternehmen ontame.io vorgestellt, das erweiterte Kennzahlen für den Recruiting-Prozess anbieten möchte.
Während über Analyse-Tools wie Google Analytics lediglich ein Teilabschnitt des Bewerbungsprozesses erhoben werden kann (etwa vom Seitenbesuch bis zur Bewerbung), möchte ontame durch die Verknüpfung der Webseiten-Daten mit denen des Bewerbermanagementsystems bessere Aussagen treffen können:
In other words, the integration with an ATS to see the outcome actually produced by online applicant traffic is something that beats the likes of Google Analytics when measuring the ROI for a recruitment campaign.
“Google Analytics allows you to measure top of funnel traffic i.e. from visit to application. But since you cannot merge it with your ATS data, you are not able to see what happens to the candidate after the application has been filed (are they hired, rejected, put on hold etc.), so basically you have no clue where the 10 new people you just hired came from”.
Ontame․io wants to be ‚Google Analytics‘ for recruiters https://t.co/5uGBsqOO9u by @sohear
— TechCrunch (@TechCrunch) September 13, 2016
Foto: Techcrunch
Kommentar schreiben