Messenger Platform 1.3: Facebook startet Anzeigen im Messenger
Facebook hat im offiziellen Messenger-Blog die „Messenger Platform 1.3“ vorgestellt, die erstmals Werbeanzeigen in Konversationen zwischen Unternehmen und Nutzern erlaubt.
Auch Newsfeed-Anzeigen mit dem Ziel einer Messenger-Konversation können nun von allen Werbekunden genutzt werden:
This is why I’m thrilled to announce the roll-out of News Feed ads that open Messenger conversations.
This is exciting news because now everyone can combine the powerful audience targeting and selection capabilities of ads on News Feed, and the identity and canonical nature of Messenger conversations.
Steht ein Unternehmen über den Facebook Messenger bereits in Kontakt mit Kunden (z.B. über Messenger-Bots), können an diese künftig auch gesponserte Nachrichten („sponsored messages“) versendet werden:
This is where sponsored messages come in. Sponsored messages enables businesses that have threads opened with their customers to reengage them in a very efficient way. Of course, people using Messenger shouldn’t worry about getting spammed, because the starting principles still remain: businesses can’t send a sponsored message to threads that weren’t previously opened by their customers or prospects, and users have full control to block messages or people/businesses they no longer want to hear from.
Foto: Facebook
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