Facebook stärkt erneut Videos
Laut Recode testet Facebook neuerdings – neben einem separaten Shopping-Tab – auch eine Art YouTube-Konkurrent – innerhalb des größten sozialen Netzwerkes.
Nutzern wird in der iOS-App (Android soll folgen) dabei ein neuer Feed, der ausschließlich Videos enthält, angezeigt. Hier werden von Facebook als relevant eingeschätzte Videos gelistet. Auch eine weitere Unterteilung in Videos von Freunden oder Seiten wird es geben.
Facebook says the videos you will see in its dedicated hub, inside the Facebook app — the feature doesn’t have a Facebookian name yet — will be generated based on clips you’ve saved, watched, or that friends have forward to you. The company will also stock it with some topical clips based on current events. While Facebook doesn’t describe how that will happen, it’s reasonable to assume it will be algorithmically generated in a similar manner to Facebook’s “trending” items.
Facebook takes on YouTube with a YouTube-like video hub, inside Facebook http://t.co/krkindWwh2 by @pkafka pic.twitter.com/32lZuHmutG
— Re/code (@Recode) October 13, 2015
Foto: Recode
Kommentar schreiben