Facebook erneuert wieder einmal den Newsfeed-Algorithmus
Facebook hatte erst im vergangenen Jahr eine Änderung am Newsfeed-Algorithmus vorgenommen, die Beiträge von Freunden – im Gegensatz zu Unternehmen oder Publishern – ein höheres Gewicht verliehen hat. Nun kündigte Facebook im Newsroom erneut Änderungen an, die diesen Effekt weiter verstärken werden:
We previously made an update that tries to ensure that stories posted directly by the friends you care about, such as photos, videos, status updates or links, will be higher up in News Feed so you are less likely to miss them.
We’ve heard from our community that people are still worried about missing important updates from the friends they care about. For people with many connections this is particularly important, as there are a lot of stories for them to see each day. So we are updating News Feed over the coming weeks so that the things posted by the friends you care about are higher up in your News Feed.
Beiträge von Facebook-Seiten werden durch das Update weiter eingegrenzt und Seiten müssen auch mit sinkender Reichweite und weniger Referral-Traffic rechnen:
Overall, we anticipate that this update may cause reach and referral traffic to decline for some Pages. The specific impact on your Page’s distribution and other metrics may vary depending on the composition of your audience.
Foto: Facebook
Kommentar schreiben