Facebook: Neue Metriken in den Page Insights
Facebook hat im Newsroom neue Metriken für die Auswertung von Werbeanzeigen und Facebook-Seiten von Unternehmen vorgestellt.
Dazu zählt unter anderem, dass „Follows“ nun – ähnlich wie „Likes“ – separat angegeben werden. Auch zu reinen Followern einer Seite können nun Daten zur Demographie oder ob diese organisch oder bezahlt Follower der Seite wurden, eingesehen werden:
Follows: rather than only showing the total number of follows a business has, we’re now breaking out the number of follows a Page gains or loses over time, insights into where follows happen, follower demographics, and a breakdown of organic and paid follows.
Des weiteren werden Angaben dazu verfügbar sein, wie oft die Informationen einer Seite angesehen wurden – ohne, dass diese selbst besucht wurde („Previews“):
Previews: people may come across your Page’s information without actually clicking on the Page. We’ll now show you the number of people who saw your Page’s information when hovering over your Page’s name on desktop.
Auch wie oft eine Seite von anderen empfohlen wurde, kann künftig in den Page Insights eingesehen werden („recommendations“):
Recommendations: people are already using recommendations as a way to get advice from friends, family, and local Groups on Facebook. We’ll now start showing the number of times a Page has been included under someone’s recommendation as a suggestion from friends and family.
Zudem hat Facebook mit „landing page views“ eine neue Metrik für Anzeigen mit dem Ziel „Traffic“ eingeführt, die darüber informieren soll, wie viele Personen über einen Link in einer Werbeanzeige die jeweilige Zielseite aufgerufen haben:
This new metric will help businesses realize the importance of optimizing for a better mobile web experience. Businesses will be able to choose to optimize for landing page views when they use the traffic objective, finding more people who will actually arrive on their landing page after clicking on their ad.
Foto: Facebook
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