Facebook Messenger-Anzeigen ab jetzt auch bei Instagram
Seit November 2016 steht Werbetreibenden bei Facebook ein Anzeigenformat zur Verfügung, das Nutzer direkt zu einer Konversation mit dem jeweiligen Unternehmen im Facebook Messenger führt („click-to-Messenger ad’s“). Nun wird dieses Anzeigenformat laut Business-Blog auch bei Instagram verfügbar sein:
Starting today, we’re rolling out Instagram as a new placement for click to Messenger ads to complement our existing Facebook click to Messenger ads. Instagram click to Messenger ads let you reach the people you care about on Instagram and engage with them on Messenger.
When someone clicks on an Instagram click to Messenger ad, it opens a conversation with your business. People will be sent to your Messenger content, which includes all the text, image and video messages that you set up when you created the ad.
Click to Messenger ads help to channel people’s interests on Instagram into an active conversation with your business. They can be image, video or carousel ads, and they’re available in Ads Manager, Power Editor and the API.
Facebook gibt im Beitrag zudem an, dass mittlerweile mehr als zwei Milliarden Nachrichten monatlich zwischen Unternehmen und ihren Nutzern/Kunden über den Facebook Messenger versendet werden und rund 20 Millionen Seiten die Messaging-Funktion aktiv nutzen.
Foto: Facebook
Kommentar schreiben