LinkedIn: AGB-Änderungen deuten auf neue Funktionen hin
LinkedIn hat per Blog-Beitrag Änderungen an den allgemeinen Geschäftsbedingungen und der Datenschutzerklärung (Terms of Service, Privacy Policy & User Agreement) angekündigt. Diese sollen ab dem 7. Juni 2017 gelten und deuten bereits auf einige, neue Funktionen hin.
So sollen Nutzer künftig genauer bestimmen können, was mit ihren Daten passiert: Beispielsweise werden LinkedIn-Daten künftig auch – neben Suchmaschinen – mit Drittanbietern geteilt. Nutzer können dem allerdings widersprechen:
Similar to the way your profile shows up in search engines, we will allow certain third-party services to show your profile to their users, so that you can be more easily found for opportunities and connect with people. You can opt out of this broader distribution of your profile, and you control what you share on your profile.
Zudem ist eine neue Location-Funktion geplant, die Treffen mit Kontakten in der Nähe (beispielsweise auf Messen oder Events) ermöglichen soll:
You can choose to use an upcoming feature that helps you find nearby LinkedIn members, who have also opted-in, at a conference, event or meeting.
Neu kann dann auch der Nutzung von automatischen Systemen (Bots) im LinkedIn Messenger in den Geschäftsbedingungen zugestimmt werden:
You can opt-in to use our automated systems that can help you with messages by suggesting responses, assisting in scheduling meetings with connections, generating ice breakers, or offering insights to help you connect with other professionals more easily.
Für alle Nutzer außerhalb der USA wird künftig – anstatt kalifornisches Recht – zudem irisches Recht gelten:
Our members and visitors outside the U.S. will now be governed by Irish law (rather than California law) and can have disputes settled in Irish courts.
Foto: LinkedIn
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