Infografik: Rund 11 % der Besucher einer Karriereseite werden zu Bewerbern
Laut neuen Zahlen von Jobvite, die von den Kollegen von ERE zusammengefasst wurden, braucht es durchschnittlich rund 536 Besucher einer Karriere-Webseite bzw. Stellenausschreibung bis es zu einer Einstellung kommt.
Dazu hat Jobvite rund 10 Millionen Bewerbungen von 50 Millionen Karriere-interessierten Webseiten-Besuchern seiner Plattform ausgewertet.
Rund 11 % der Besucher bewerben sich laut Jobvite auf eine Stelle nach dem Besuch der Karriere-Seite/Job-Ausschreibung. Unternehmen kommen so auf rund 59 Bewerber pro Stellen-Ausschreibung.
Keep in mind these are averages compiled from Jobvite customers. Calling them industry benchmarks, as Jobvite does, might be overstating the case. However, they do offer insights into job marketing and provide at least some yardstick against which to measure your own recruiting efforts. Expect your mileage to vary. If it varies dramatically, you need to investigate why.
Besides the broad funnel averages, the data Jobvite compiled — which will eventually be posted on the company blog — breaks down the date by company size. Small companies (up to 250 employees) need an average of 62 apps per req to make a hire. They generally interview more candidates and make fewer offers.
At the largest companies (over 5,000 employees) they get fewer applications, and interview fewer candidates, but make more offers; about one-in-five candidates interviewed get an offer.
Foto: Jobvite
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