Social Benchmark Study: Mehr Facebook-Beiträge von Unternehmen
Der Social Analytics-Anbieter quintly hat die Social Benchmark Study für das Jahr 2015 veröffentlicht. Dazu wurden 180.000 Unternehmens-Profile bei Facebook, Instagram und Twitter herangezogen.
Die Instagram-Profile von Unternehmen konnten über das gesamte Jahr 2015 gesehen am stärksten zulegen. Das liegt vor allem daran, dass die Marktsättigung von Instagram im Gegensatz zu Facebook und Twitter noch nicht so weit vorangeschritten ist:
Nevertheless, Instagram holds the highest follower growth among these three social networks.
This finding is mainly driven by the fact that Instagram is still not as saturated as Facebook and Twitter are. The slowing growth is considered to be a normal phenomenon when a network gets mature.
Allerdings nahmen tägliche Unternehmens-Beiträge bei Facebook stärker zu (+ 36 Prozent) als bei Instagram (+ 14 Prozent). Bei Instagram ist hingegen die Interaktionsrate von Unternehmensbeiträgen höher:
All three social channels showed the highest engagement rate for the smallest profile size (1-1k fans). Irrespective of page size (1k to 10m+ fans), the interaction rate was always superior in Instagram compared to Facebook and Twitter.
This result qualifies the notion that big social media numbers do not mean big activity. Followers of the smaller profile are more focused and interactive. As the visuals receive the highest engagement , Instagram has been seen to get mature through the declining tendency.
Social Benchmark Study: Number of brand posts on Facebook surged in 2015 https://t.co/l86RxKVh8E #smm #analytics pic.twitter.com/8wtXTME8YS
— quintly (@quintly) May 22, 2016
Foto: quintly
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